A comezos de Outubro fixemos co alumnado propostas de diversas dinámicas de cohesión na aula de 3º de primaria. A duración das mesmas foron de catro sesións.
ACTIVIDADES
Martes, 22 de Setembro
PELOTA IMAXINARIA (20-30 minutos): Formamos un gran círculo. Por quendas e seguindo as agullas do reloxo, preguntóuselle ao alumnado as seguintes cuestións co obxectivo de crear unha boa igualdade e confianza ao grupo. Un exemplo das preguntas foron:
- Que é o que che da máis medo?
- Que é o que máis che gusta do teu cole?
- Que é o que valoras máis dunha persoa?
- Se che deran un regalo... que che gustaría?
CORAZÓN
PARTÍO BUSCA AO SEU AMIGO: O alumnado debuxou un
corazón que logo se rompeu, de forma irregular, pola metade e se colocaron
mesturados enriba dunha mesa. Logo, pedíuselle aos nenos/as que colleran unha
metade e que buscaran ao compañeiro/a que teña a outra metade, que sería a súa
parella para a seguinte dinámica.
ENTREVISTA
A UN COMPAÑEIRO/A: Polas parellas anteriores, un neno/a fará de
entrevistador e outro de entrevistado (logo intercámbianse os papeis). Esta
actividade serve para crear un clima de confianza e de comunicación.
IMOS
A VENDER!: Esta actividade
potencia a imaxinación, expresión verbal e corporal dos nenos/as. Nun folio en
branco os nenos/as tiveron que
debuxar e pintar un obxecto, logo nunha exposición tiveron que véndelo aos seus
compañeiros/as, explicando cal é a súa función, vantaxes, uso, prezo...
Xoves,
24 de Setembro
A
MALETA: Cada un dos nenos/as ensinou e expuxo os seus
tres obxectos preferidos ao resto da clase, argumentando oralmente o porqué os
escolleu e porque son os seus favoritos.
SILUETAS
DAS MANS: Cada neno/a fixo a súa silueta da man,
púxolle o nome e decorouna nunha cartolina. O resto puxo nas siluetas alleas algo bonito e positivo (frase cariñosa,
debuxo...).
CONTO
“OS MÚSICOS DE BREMEN”: Primeiramente, fixemos un
debate sobre o conto con posibles preguntas:
-
Que pasaría se os animais
non traballaran todos xuntos?
-
Credes que é importante ter
ilusións na vida como tiñan os animais de converterse en músicos?
-
Se forades un animal...
escolleriades vivir na casiña ou ser músico de Bremen? Por qué?
-
Por qué é importante
traballar en equipo? Cales son as súas vantaxes?
Logo, vimos o conto:
https://www.youtube.com/watch?v=dk90OZ_nydw&ab_channel=Isabelsanchezcorrea
MURAL COOPERATIVO: Por equipos fixeron de forma colaborativa un mural representando os diferentes momentos do conto anterior.
Martes, 29 de Setembro
COÑECÉMONOS BEN! Os nenos/as cubriron individualmente unha ficha. Logo, unha vez rematada, repartímolas ao azar. Despois cada alumno/a leu a ficha e presentou ao compañeiro/a, sen dicir de quen se trata, os demais tiveron que identificalo.
COMPLETAR
ADIVIÑANZAS, REFRÁNS E POEMAS: Déuselle a cada neno/a unha parte dunha
adiviñanza, poema... (dividida en 4 ou 3 partes). A actividade consistiu en
buscar pola clase aos compañeiros/as que teñen as partes restantes para
completar o texto.
PERCUSIÓN
ENCADEADA: En círculo comezou un neno/a facendo un son
de percusión co seu corpo (unha palmada coas mans, ou na cabeza, ou cos
pés...), o seguinte alumno/a tivo que facer o son do seu compañeiro/a e engadir
un novo...así ata completar entre todos unha melodía.
Xoves, 2 de Outubro
COMPI-ESPELLO:
Formáronse parellas, un dos dous moveuse lentamente
intentando seguir unha melodía e o outro imitarao coma se fora a imaxe dun
espello. Despois intercámbianse os roles.
XOGOS:
Propostos para traballar aspectos positivos cos
compañeiros, como as miradas positivas, o respecto, normas...
MÍMICA: Por quendas, díxoselle a un neno que imitara unha acción e o resto da clase tivo que adiviñar de que se tratou.
KIA-HONDO: Para potenciar a expresión corporal. Fixemos un gran círculo, o primeiro participante lanzou un Kiaaa a súa dereita, o que o recibiu continúa con Kiaaa. Logo incorporáronse outros movementos:
-
KIA: Palmada e pásase ao
seguinte.
-
HONDO: puños cerrados cara
adiante con movemento cara abaixo. Cambio de sentido.
-
KUPU KUPU: mans a
bolboreta. Saltase un compañeiro/a.
-
HAMSA: Dirixir as mans a
quen se quere que siga.
No hay comentarios:
Publicar un comentario